Szeptemberben is elérhető a mézédes magyar dinnye
Immár ötödik éve indul kommunikációs kampány a zamatos görög- és sárgadinnye népszerűsítésére az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketingcentrum (AMC) szervezésében. Az idei kampány fő üzenete, hogy az ízletes dinnye még szeptemberben is elérhető lesz az üzletekben és a piacokon. A dinnyeszezon végére időzített promóció keretében különböző időpontokban, több helyszínen lesz lehetőség megkóstolni az ízgazdag gyümölcsöket.
A „Nyár, dinnye, szeletem” szlogen alatt futó fogyasztásösztönző kampány célja, hogy bemutassa a kiváló minőségű dinnye sokrétű felhasználási lehetőségeit, valamint felhívja a figyelmet arra, hogy még szeptemberben is kapható lesz az ízletes gyümölcs.
A sárga- és görögdinnye többek között A, C, B6 és E-vitamint, illetve vasat és foszfort tartalmaz, víztartalma pedig kiválóan hidratál, ami a fejlődő szervezet számára is kimondottan előnyös. A dinnye beltartalmi értéke kiváló, termesztésének évszázados hagyományai vannak. Jelenleg az átlagos hazai dinnyefogyasztás évente 10 kilogrammot tesz ki.
Idén 4000 hektáron mintegy 160 ezer tonna termés várható dinnyéből, ami a tavaszi járvány, illetve a hektikus termelési körülmények miatt némileg elmarad az átlagtól. Ennek a mennyiségnek 40% export, amelyet többek között a cseh, a lengyel, a szlovák piacra szállítanak.
Az idei dinnyekampány fő üzenete az, hogy a fejlődő termesztéstechnológiának, a megfelelő fajtahibrideknek és a változó időjárás és klimatikus viszonyoknak köszönhetően a magyar dinnye szeptemberben is a megszokott kiváló minőségben elérhető.
A kampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://www.amc.hu/dinnyekampany/ oldalon.