Csütörtökig várja a látogatókat a Hungarian Wine Summit a Hungexpo területén megrendezett Sirha Budapest A pavilonjában! Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi standon összesen csaknem kilencven borászat mutatkozik be borrégiónként. Az Agrárminisztérium (AM) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szakmai együttműködésével megvalósuló rendezvényt Tokaji bor- és pezsgőbár, valamint mesterkurzus programok színesítik.
Tokaji bor- és pezsgőbár, sétálókóstolók és mesterkurzusok is várják a szakmai látogatókat
Kelet-Közép-Európa legnagyobb élelmiszeripari és HoReCa szakkiállításán 2022. március 22-24. között a Hungarian Wine Summit standján a kistermelők és a nagy borászok is bemutatkoznak. A sétálókóstolókon megismerhetik a magyar borok sokszínűségét és üzleti kapcsolatok építésére is lehetőség van. Emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint március 23-án hazai és nemzetközi előadók által tartott mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget. A Hungarian Wine Summit tágabb programja egy beutaztatáson alapuló, ötnapos esemény, melynek célja megismertetni a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét a nemzetközi szakértőkkel, valamint segíteni üzleti kapcsolatépítésüket. Ennek érdekében az AMC csaknem 100 nemzetközi borszakértőt; véleményvezéreket, beszerzőket, Master of Wine-okat, szakújságírókat utaztatott be szerte Európából.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, méltán lehetünk büszkék a magyar borágazatra és arra a fejlődésre, amelyen az utóbbi években az keresztül ment. A meghívott szakértőknek 2022. március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon, gasztronómiai és kulturális élményekkel együtt mutatják be a magyar borok és szőlőfajták sokszínűségét. „Olyan termőterületekkel, tudással és hagyományokkal vagyunk felvértezve, amely sikerre ítéli ezt az ágazatot. Ma már biztonsággal térünk át a minőségi bortermelésre, aminek eredményeképp a magyar bor méltó helyére, a legfelsőbb polcokra kerülhet.”
Nem elegendő azonban a tudás és a hazai beruházások, a nemzetközi piacokon is meg kell mutatnunk milyen értékeket és termékeket vagyunk képesek létrehozni. Az ügyvezető hangsúlyozta, azzal, hogy nemzetközi, nagy elismertségnek örvendő szakmai résztvevők meghívásával és érdekes programok szervezésével hívjuk fel a külföldiek figyelmét a magyar borszakmára, hazai pályán tudjuk megnyerni a magyar bor kiváló nemzetközi hírnevéért vívott mérkőzést.
Ez az első ilyen típusú rendezvény hazánkban
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, aki a rendezvényen bortermelőként is részt vesz, kiemelte, a Hungarian Wine Summit azért is mérföldkő, hiszen ez az első ilyen típusú rendezvény hazánkban, és reméli, ezzel hagyományt teremtenek. Ugyanakkor visszajelzés, mert a magyar borászok számára is már csak egy minőség van: a nemzetközi minőség, ennek kell megfelelniük, mert hatalmas a nemzetközi verseny. A hazai a világ bortermelésének mindössze egy százalékát adja, az üzleti sikerhez ezért a magas hozzáadott értékű, prémium minőségű borok piacán kellene szerepelnünk. „Az utóbbi évtizedek fejlesztései is ebbe az irányba mutatnak. A sikerhez sok kis lépésre van még szüksége a magyar borászoknak, ez a mostani rendezvény azonban ezen az úton igazán nagy lépésnek számít. A nemzetközi fajtákban az éles versenyben is megállják a helyüket a magyarok, de igazán sikeresek hosszú távon a hagyományos magyar fajtákkal és a termőhelyi sokszínűséggel lehetünk igazán egyediek és remélhetőleg népszerűek a világban.”